Followers

Follower 2

Tuesday, 25 October 2011

Penyesalan Seorang Lelaki


Assalamualaikum..
Salam 1 Malaysia n Salam 1 Blogger..
kepada rakan-rakan yang suka baca Entry aku nie thanks k..

Hari ini Iz ada cerita baru..
So korang layan lah k..
Cerita dia bermula macam nie...........


ketika farah sedang sibuk menyiapkan assignment . tiba - tiba dia mendapat satu mesej . tertera nama " bie sayangs " di skrin telefon . dengan excited farah membuka mesej tersebut . " salam.soal hati .hati b sekarang ni . b pun tak paham.b cuba dapatkan feel nak layan ayg  macam mana b layan ex b yang lain . b dah cuba banyak kali . tapi b tak boleh .mungkin b dah serik dengan kapel . tapi b bagi peluang hati b untuk kapel . sebab tu jadi macam ni . b minta maaf .b bukan buat semua ni untuk orang lain atau suka-suka .hati b dah tak macam dulu .sebelum hubungan kita makin jauh dan dalam . b nak minta undur diri . b tak nak bila dah jauh . b bagi harapan tinggi menggunung . pastu timbul perasaan macam ny .ayg berhak dapat layanan yang lebih baik dari b . im so sorry . thanxx sebab pernah terima b hadir dalam hidup ayg suatu ketika dulu . jaga diri and ingat parents . salam" terkedu farah di situ . badannya berasa lemah . menitis airmata nya mengenangkan dirinya yang hanya bertepuk sebelah tangan setelah 9 bulan hubungan dijalinkan . setelah peristiwa itu satu mesej dari farah pun tidak dibalas dek haikal . haikal terus menyepikan diri . dirinya di buru rasa bersalah kerana membiarkan farah menjadi mangsa akibat penyesalannya terlalu menyanyangi wanita suatu ketika dulu . farah gadis yang masih muda terus hilang arah setelah mendapat tahu yang dirinya menjadi mangsa oleh seorang lelaki yang benci akan wanita . beberapa minggu selepas itu . muncul bekas kekasih farah dengan meluahkan seluruh hasrat hatinya . yang dia masih menyanyangi farah seperti dulu . tapi hati farah hanya pada haikal biarpun cinta lelaki itu palsu . bekas kekasih farah berasa menyesal kerana pernah meninggalkan gadis itu suatu ketika dulu dengan harapan gadis itu bakal mengukir kebahgiaan  bersama insan lain . namun prasangkanya tidak mengena .. setelah sekian lama haikal menyepi dek kerana berasa bersalah . dia berhasrat untuk mencari farah semula. gadis yang langsung tidak bersalah dan menjadi mangsa keadaan akibat sifat bencinya pada perempuan . pada suatu hari haikal menghubungi kawan baek farah setelah beratus kali panggilannya ke  telefon bimbit farah tiada jawapan . " salam . ny sarah ka ? boleh tanya . mana farah ek ? saya haikal . dah beratus kali saya call dia  tapi tak dapatlah " kata haikal melalui corong telefon . " wassalam . haikal yea ? haikal . farah dah tiada . dia kemalangan jalan raya semasa keluar untuk belikan kek sempena hari jadi haikal  2 hari lepas . dia ada tinggalkan sepucuk surat buat haikal sebelum dia keluar dari rumah . boleh tahu macam mana saya nk buat untuk serahkan surat ni pada haikal ? " kata sarah . " xpela kita jumpa di xyria restaurant jam 8 malam " kata haikal . saat haikal mematikan talian telefon . hatinya berdegup kencang . saat dia sedar gadis yang telah bertakta di hatinya selama ini telah pergi buat selamanya . haikal sangat menyesal akan apa yang jadi . haikal bersiap siap untuk keluar bertemu sarah . " haikal surat ni khas buat haikal " kata sarah sambil menyerahkan sepucuk surat bersampul ungu violet .

salam ..
sebelum farah terus menulis surat ini . izinkan farah memanggil haikal  "B" buat kali yang terakhir. b . sekian lama kita terpisah ayg masih tak dapat lupakan kehadiran b dalam hidup ayg . b banyak bagi ayg semangat dalam study . dalam hidup . walaupun ayg bukan gadis yang bertakta di hati b . tapi izinkan b terus bertakta di hati ayg . b saat b tinggalkan ayg dlu . bekas kekasih ayg muncul dalam hidup ayg dan meluahkan semua hasrat hati yang dia pendam dari ayg selama ni . tapi hati ayg tidak goyah . masih milik b . b masih di hati ayg . kuatkan cinta ayg untuk b . biarpun b bukan yang pertama dalam hidup ayg . tapi b yang terakhir dalam hidup ayg . b terima kasih yea sebab pernah berusaha mengurat ayg yang garang ni suatu ketika dulu . ayg masih tak dapat lupa saat pertama ayg bertemu dengan b . b ayg tunggu pintu hati b terbuka yea untuk terima cinta ayg seadanya. biarpun cinta ayg tak sehebat cinta zulaika kepada nabi yusuf tapi cukup sekadar ayg dapat membuatkan b tersenyum . b terima kasih yea untuk senyuman b buat ayg selama ni . b hari ni ulangtahun kelahiran b ke 20 kan . selamat hari lahir sayang . mmuuahhx . ayg nak buat surprise untuk b kalau sempat . tapi kalaw ayg tak sempat jumpa b . ayg nak b tahu 1 benda ny . b I LOVE YOU . b ingat taw janji ayg kat b . ayg tunggu b . dan jangan pernah buang taw kenangan indah kita . sebab setiap detik ayg rasa ayg masih lagi bersama b . b . andai ini kali terakhir kita bersua walaupun hanya melalui surat . ayg mohon ampun dan maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki . dan ayg takkan mesej b macam dulu dah .ayg takkan ganggu b dengan kawan2 b dah . ayg takkan ganggu b dengan panggilan telefon ayg dh . dan ayg takkan rindu b teruk2 dah . kan b cakap b taknak ayg rindu b teruk2 . b kalau sakit makan ubat taw . jaga diri . wassalllamm............
                                                                                       SALAM SAYANG
                                                                                                     FARAH <3




menitis airmata haikal setelah dia membaca surat terakhir dari farah . ingin sahaja dia dakap farah sepuas hati saat itu . tapi sayannya itu sudah terlambat . farah dah pergi jauh dari hidupnya . haikal sangat2 menyesal dengan apa yang terjadi dan apa yang telah menimpa diri farah setelah ketiadaannya disisi . saat itu . sarah menghulurkan sebuah album gambar kepada haikal . album tu dipenuhi dengan gambar kenangan dia bersama farah . dia sangat merindui senyuman farah serta sikap manja dan kuat merajuknya itu . haikal dakap album tersebut sekuat hati lalu sarah meninggalkannya keseorangan yang berlinangan airmata ........




copy from:

Sayangi Lah Orang Yang Kita Sayang..
Jangan Pernah Lukakan Si Dia

3 comments: