Followers

Follower 2

Tuesday, 15 November 2011

Layang-Layang Jugak ada Kisah Cinta Sedih



Assalamualaikum..
Salam 1 Malaysia n Salam 1 Blogger..
kepada rakan-rakan yang suka baca Entry aku nie thanks k..
Pernah tak korang terpikir yg haiwan juga mempunyai Cerita Cinta Sedih??
hahaha..
so lau nak tau korang kena hayati kisah burung ini =)



saat seekor burung layang-layang(betina) yang cedera kerana telah dilanggar oleh sebuah kenderaan ketika sedang terbang rendah untuk mencari sedikit makanan...


.seekor burung layang-layang(jantan) telah datang kepada burung layang-layang(betine) membawa sedikit makanan untuk diberikan kepada burung yang telah cedera tersebut.




sekali lagi burung layang-layang jantan pergi mencari makanan buat si burung layang-layang betine tapi sekembalinye die ke tempat pasangannya tu...die dapati pasangannye tu dah pon mati




ia cuba mengerak-gerakkan pasangannya yang telah mati itu.. korang nampak tak? jarang sangat kita tengok situasi yang macam dalam pic kat atas ni kan?




menyedari pasangannya dah mati burung jantan tersebut mengeluarkan bunyi yang sungguh sayu...burung tu seolah-olah terlalu hiba dan sedih sehingga seperti meratap pemergian pasangannya..burung pon pandai menangis..percaya tak korang? 





dan akhirnya dengan pandangan yang redup dan sayu die terpaksa menerima kenyataan bahawa pasanganya telah pergi meninggalkan die buat selama-lamanya.. 


*burung pon pandai sepi ..apelagi manusia...betol tak?

Sayangi Lah Orang Yang Kita Sayang..
Jangan Pernah Lukakan Si Dia

0 comments:

Post a Comment