I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

Follower 2

Monday, 10 October 2011

Setianya Seorang Lelaki


Cinta…
Apa erti cinta kalau ditanya…mungkin seorang pelajar sekolah belum tentu fahami apa itu yang bernama “Cinta”…Jika ditanya jawapan mereka tentu akan focus kepada kasih dan sayang tapi mengertikah mereka tentang kasih dan sayang…untuk menghargai cinta perlukan hati kerana cinta simpannya didalam hati yg suci serta murni.. cinta aku mula dari bangku sekolah ditingkatan 4..

Aku terlibat secara tidak langsung dalam soal cinta mungkin disebabkan ikutan kawan-kawan yang mempunyai pasangan masing-masing…
            Pada mulanya aku hanya ingin b’kawan tetapi atas desakan kawan..ak mula mengajaknya “kaple” dan selepas itu dia menerima pelawaan aku dan kami mula b’gelar kaple…dia adalah kaple pertama dalam hidup aku..namanya tak perlulah disebut mungkin yang mengenali aku sudah sedia maklum siapa gerangannya.
            Selepas berbulan-bulan lamanya kami kaple…kasih,sayang,rindu,pengorbanan,tanggungjawab dan keprihatinan aku mula terbit dalam diri aku tanpa aku sedari dan mulai sejak hari itu baru aku faham dan rasa apakah yang dinamakan cinta….

Sejak dari hari itu, aku mula rindukan dia hampir setiap masa dan celiknya mata aku..dia yang aku ingatkan dan perkara kedua yang  aku cari adalah nset kerana mesej antara kami tidak pernah putus…selalunya dialah yang mula m’hantarkan mesej dahulu…mesej yang masih segar dan seronok aku dengar adalah “salam…hai abg tgh wat per???”…dan bukan mesej saja yang aku ingat…apa yang dia suka makan,lagu kegemaran dia,apa saja yang dia suka…aku tahu..ak selalu perhatikan setiap gerak gerinya walaupun perkara yang remeh temeh…hinggakan ke alat soleknya..

            Ini kerana dia adalah segala-galanya bagi aku..dan tidak rugi rasanya jika aku banyak berkorban untuk orang yang aku sayang…bagi aku tanpa dia sunyilah dunia aku..selagi mata aku masih t’buka disitu aku masih mengharapkan beribu-ribu harapan..aku tak pernah berhenti berharap agar cintanya hanya pada aku seorang. .setiap kali kredit nsetnya habis lewat malam walaupun hujan lebat…aku tetap redah agar aku tidak merindui dia dimalam hari dan dapat berhubung dengannya…tidak cukup dengan itu, aku sanggup naik bus pada keesokkan harinya untuk ketemu dengannya didalam bus…walaupun hanya sementara tapi sudah cukup mengubati rasa rindu aku padanya..

            Apabila habis waktu sekolah, kami akan ke perpustakaan untuk belajar bersama hampir setiap hari tapi dihari minggu kami lebih banyak masa b’sama..selepas belajar kami akan pergi tengok wayang atau pergi makan..tidak cukup dengan itu, kami ambik kelas tuisyen  dan ambik subjek yang sama…kami belajar bersebelahan tapi serius aku cakap…aku tak boleh focus bila berada bersama dia time belajar…aku tak tahu kenapa tapi aku tengok dia ok jer….asyik fikirkan tentang dia 24jam…begitu juga disekolah….aku rumuskan disini yang kami hampir setiap hari akan bersama..jadual aku penuh dengan aktiviti bersama dia sepanjang aku di tingkatan 5……walaupun kadang-kadang pokai nak keluar…asalkan ada duit untuk topup minyak motor jadi la….lepak-lepak tepi pantai dan jalan ditepi pantai…

            Huuhhh…kerana sayangkan dia, aku tak putus-putus ruangkan masa aku untuk dia supaya dia rasa tak sunyi tanpa aku disisinya…aku nak dia tahu aku akan ada bila dia perlukan aku kerana aku perlukan dia dan dia juga perlukan aku dalam setiap masa….sejak aku mula sayangkan dia dari segala-galanya…aku tak relakan dia belajar jauh dari aku tapi aku t’paksa terima hakikat jua jika dia t’paksa pergi jauh kerana dia perlukan masa hadapan yang terjamin dengan apa yang dia kecapi satu hari nanti..

            Akhirnya dari tingkatan 6 dia telah ditawarkan untuk masuk Politeknik di Kulim..berat rasa hati dan aku t’paksa lepaskan dia pergi jugak kerana kami berjanji tidak akan belajar jauh. Sejak itu kami keluar seperti biasa walaupun kena balik sebelum pukul 7 malam…Selepas satu sem, dia mendaftar…aku mula m’daftar di kolej yang tak jauh dari kami berdua di Kolej Komuniti Kepala Batas yang ada kos yang aku minat iaitu Automotif….tidak lama aku belajar disitu dalam 2 minggu…dia sudah ada orang lain dihatinya di politeknik yang sama dengannya…

            Dia maklumkan pada aku yang dia dah ada orang lain pada malam hari dalam pukul 8 lbih dan kalau tak silap aku hari sabtu sebab pada hari yang sama aku tinggal seorang dirumah dan family aku pergi pasar malam di kulim…apa yang dimaklumkan pada aku ialah nama lelaki tu,kos yang laki tu ambik,tempat tinggal laki tu dan juga sem yang sama dengannya…aku ingatkan dia main2….2 jam selepas itu…aku call memang dah tak dapat…ini bermakna yang dia dah off nsetnya…sejak hari itu baru aku tahu,sebelum nie dia dah berhubung dengan laki itu dan dah kenal….aku rasa bodoh kerana tidak percayakan kawan dia sebelum semua nie t’jadi…dari dia sem 1 lagi dia dah jumpa laki tu cuma belum berkesempatan m’jalinkan hubungan dengan lebih rapat lagi….sejak dia cuti sem lagi aku dah mula curiga tapi kerana sayang…sezarah atau sekecil kuman pun aku tak percaya yang dia ingin duakan dan terus putuskan aku…aku redha dengan ketentuan tapi kenapa ia berlaku dengan pantas sekali…

            Sejak aku mulai single…kesedihan masih terpancar diwajah aku hinggakan terbawa hingga ke 8 bulan lamanya…cinta yang aku harapkan seribu harapan dan impian terus musnah tanpa aku dapat lakukan apa-apa lagi untuk m’bendungnya…adakah dengan cara memukul laki t’sebut dapat memuaskan hati aku tapi tak kan aku sanggup cederakan laki yang dia mulai sayang…mungkin tak sampai hati aku nak lihat dia sedih jika aku lakukan hal sedemikian rupa…aku terus bersabar…

            Kini sudah hampir 3 tahun aku menunggunya tapi apakah penantian aku akan membawa kejayaan dalam hidup aku atau hanya sia-sia..aku hanya berserah pada tuhan untuk menentukan…aku tahu apa yang terjadi adalah kesilapan aku terhadap dia dan juga keluarganya…memang apa yang aku dapat sekarang ada pembalasan atas kesalahan aku yang tidak amanah serta jujur….aku kesali apa yang terjadi hingga kehilangan permata yang amat bernilai dalam hidup aku dan tak mungkin ada gantinya…jika diberi peluang kedua aku akan lakukan yang terbaik dan tidak akan ulangi perkara bodoh itu lagi….itu janji ak…pada diri aku..

Tapi aku dah tak mengharapkan apa-apa lagi dari dia kerana aku rasa aku harus belajar hidup tanpa dia…mulai malam ini semua gambar-gambar dia dari sejak kami kenal hingga t’awal…aku akan padamkan semoga segala memori indah bersamanya dapat aku lupakan…walaupun dah bertahun-tahun tapi jika di Tanya tentang dia diawal perkenalan dan apa yang dia lakukan masih segar diingatan…aku tidak pernah curangi cinta aku dan aku hanya seti pada dia seorang saja walaupun aku ramai kenalan perempuan tapi hanya dia dihati….malam ini 6 oktober 2011…hari dan tarikh keramat t’akhir buat ingatan dan cinta aku pada dia serta doa….

            Aku harap dia bahagia dan dapat apa yang dia inginkan didunia ini serta bahagia dunia akhirat………ak insane biasa yang tak akan t’lepas dr melakukan silap n salah serta dosa dibumi yg fana ini…maafkan diri ini….

            Walaupun kita tidak dapat b’sama didunia ini tp ak bersyukur kerana diberi peluang bersama dia dulu dan aku harus berterima kasih kerana dia selalu menemani aku, sudi menjadi permahsuri hidup ak,sehidup semati dengan aku…hanya dalam mimpi aku…walaupun hanya sekejap tapi sudah cukup membahagiakan aku….
           

Salam….




copy drpd:

Sayangi Lah Orang Yang Kita Sayang..
Jangan Pernah Lukakan Si Dia

2 comments:

  1. sedeh nya huhu

    ReplyDelete
  2. cinta mengajar manusia menjadi dewasa, penyayang n lebih berhati mulia..buat nia amelia..semoga ada jodoh antara kita

    ReplyDelete