Thursday, 19 July 2012

Koleksi Ayat Pedih Daripada Seorang Perempuan

Assalamualaikum
Salam Blogger and Salam 1 Malaysia :)
Ha!
Iz nak kongsi something nie...
Tadi masa BlogWalking Iz terjumpa natang nie..
So iz nak share at ampa semua :)
tengok lah k :)


(1) Ok. Fine!
Wanita selalu menyebut perkataan ini jika merasa diri mereka betul dan ingin mengakhiri pertengkaran. Lelaki perlu diam. Tak perlu bersuara jika ingin meredakan keadaan.


(2) Bagi saya 5 minit
Hah! Ini memang selalu berlaku. Lebih-lebih lagi kalau nak bersiap keluar pergi jalan-jalan. Amboiiiiiiii. Bukan main lagi nak melaram dan mekap. 5 minit yang mereka cakap sebenarnyer bermaksud 5 jam. Dalam 5 minit yang mereka cakap, lelaki sempat pegi lepak kedai mamak layan bola, balik rumah balik.


(3) Tak ada apa-apa
Ayat ini menunjukkan wanita sedang cuba untuk bertenang dan cuba menyembunyikan sesuatu. Mereka menyimpan perasaan marah dalam hati sebab tak nak memulakan pertengkaran. Biasanya pertengkaran seperti ini berakhir dengan aman.


(4) Pergilah buat! Tadi kata nak sangat!
Ini adalah cabaran bukan kebenaran. Wanita sebenarnyer tidak memberi kebenaran tetapi hanya ingin menduga lelaki. Jadi, jangan buat.


(5) Keluhan kuat
Ini sebenarnya adalah satu ayat. Wanita akan bertindak sebegini jika mereka merasakan tiada guna menghabiskan masa untuk bertengkar berkenaan perkara yang tidak patut dan tiada penting baginya.


(6) Tak apa lah
Jika wanita berkata demikian, bermaksud mereka berfikir dalam-dalam tentang bagaimana dan bila anda menerima akibat kesilapan anda

(7) Terima kasih
Wanita berterima kasih kepada anda dan jangan persoalkannya. Jawab saja “sama-sama”. Tetapi jika wanita berkata “terima kasih banyak-banyak ye!”, itu bermakna wanita bukan berterima kasih tetapi menyindir lelaki. Jadi, jangan jawab “sama-sama”… hehehehe


(8) Apa-apa aja lah! (atau dalam bahasa inggeris, whatever!)
Ini adalah cara paling sopan bagi wanita untuk mengatakan F**K You!. Jadi awas ..jangan dapat ayat ini wahai lelaki.


(9) Jangan risau, saya dah tau macam mana nak buat
Wanita berkata demikian selepas mereka berkali-kali menyuruh lelaki berbuat sesuatu perkara tetapi akhirnya mereka yang buat sendiri.

Itulah serba sedikit ayat-ayat maut yang sering diucapkan oleh wanita dalam situasi dan keadaan yang tegang. Apa kata wanita? betul atau tidak .. hanya mereka yang boleh memastikannya …



Sumber:

Sayangi Lah Orang Yang Kita Sayang..
Jangan Pernah Lukakan Si Dia

Saturday, 14 July 2012

KATA CINTA UNTUKMU

Assalamualaikum...
Salam Blogger and Salam 1 Malaysia
Iz nak kongsi satu cerita dan kata-kata Cinta untuk korang semua :)
so layan la k

♥ Cinta adalah keajaiban karena cinta mampu merubah segala hal yang tak mungkin menjadi mungkin.

♥ Segala hal terindah kita tidak bias dilihat n' di sentuh, semua itu hanya bias di rasakan dengan hati yang tulus n' suci.

♥ Cinta akan kehilangan maknanya,jika belum tau apa arti jalinan kasih tanpa cinta, kasih n' sayang.

♥ Tatap lah aku sebelum kita berpisah dan saatQ terlalu lemah untuk menggapai cinta, tatapan itu akan selalu ada dalam hati mu.

♥ Cinta tidak dapat di ungkapkan tetapi cukup kuat untuk mengubah manusia dalam sekejap.

♥ Cinta penyembuh orang, baik yang memberikan maupun menerima cinta itu.

♥ Cinta adalah sebuah pengorbanan yang tulus, tanpa ada rasa pengorbanan cinta akan jauh.

♥ Datangnya cinta member sejuta kedamaian bagi 2 insan yang sama memiliki 1 hati.

♥ Sesuatu yang dicintai selalu indah tapi sesuatu yang indah belum layak dicintai.

♥ Cinta adalah caraQ bercerita tentang dirimu, caraQ menatap kepergian mu dan caraQ tersenyum, saat menatap indah wajahmu.

♥ Cinta, aku mencintaimu dengan bebas sehingga saat kau ingin berlabuh, disananlah senyumQ selallu memnanti kehadiranmu dengan cinta.

♥ Tak ada kejutan yang lebih ajaib dari pada mengetahui perasaan diri qTa saling mencintai.

♥ Kau adalah inspirasiQ, penyembuh luka dihatiQ yang dulu pernah hancur berkepingtetapi kau satukan hatiQ lagi dengan cintamu.

♥ Aku tak pernah menyesal mencintai mu, yang aku sesali mengapa tidak sejak dulu mencintaimu.

♥ Satu hal yang membuat kita kekuranganadalah cinta.

♥ Sepatah kata ini membuktikan bahwa cintaQ Cuma satu, hanya padamu akan ku berikan.

♥ Peganglah sebuah arti cinta, karena cinta dating dengan suci n' tulus.

♥ Gapai lah cintamu ungkapkan isi hatimu betapa kita mendambakan cinta.
Sayangi Lah Orang Yang Kita Sayang..
Jangan Pernah Lukakan Si Dia

Puisi Cinta 5

Aku menuju pintu harapan diwaktu
manusia lain sedang tidur .
Aku menuju pintu harapan kerana keyakinan
tetang sebuah harapan .
Sebuah harapan tentang perjalanan
Sebuah perjalanan yang bakal menemukan aku dengan pelbagai ragam
Kerana itu aku perlu menuju pintu harapan
Agar aku tidak lagi berhenti kerana ketandusan .
Menuju pintu harapan diwaktu
manusia lain sedang tidur .
Mengadu tentang diriku , mengadu tentang perjalanan
mengadu tentang cinta , menanam sebuah harapan
Agar aku sentiasa dibawah perlindungan Dia diwaktu perjalanan.
Ia juga tentang cinta .
Ya cinta dan harapan .

Sayangi Lah Orang Yang Kita Sayang..
Jangan Pernah Lukakan Si Dia

Kata-Kata Pesanan

Assalamualaikum
Salam Blogger and Salam 1 Malaysia...

Iz ada penanan sikit kepada rakan-rakan blogger and pembaca blog nie..
kita kalau saling ingat mengingati tu baguskan??

"Dalam sebuah Percintaan..
Jangan kamu Sesali Perpisahan...
Tetapi sesalilah Pertemuan..
Kerana tanpa pertemuan Tidak akan ada Perpisahan"

Sayangi Lah Orang Yang Kita Sayang..
Jangan Pernah Lukakan Si Dia